15 april 2010

Tandställning

Hej idag var jag hos tandregleraren och jag visste att jag skulle få tandställning för elr senare. Men idag var jag iaf där och han som jag hade som ''läkare'' sa att jag bara behövde ha på överkäken. Så nästa vecka på fredag så får jag den och sen ska jag ha den i ca ett år. Jag kommer inte få tugga tuggummi elr äta ngt segt elr hårt för det kan fastna.
Om jag t.ex ska käka ett äpple så måste jag skära det i bitar. Så det blir lite omständigt men samtidigt blir det ju ett fint resultat. Jag tycker också att ju för desto bättre för jag vill inte ha det i 9:an elr något för det känns lite som att nu är jag ganska liten och då slipper jag sen.
Men iaf jag har läst hur man ska sköta tandställningen och så.
Jag fick ett tips om att gå in på deras hemsida för att få se hur man skötte tandställningen och då såg jag att istället för att ha silverfärgade ''pluppar'' så kan man ha vita.
Det är så här jag menar asså vitt som tänderna så man bra ser rälsen och nästan inte plupparna.

1 kommentar:

Agnes blogg sa...

Vadå vilken tid..!? xd ♥