04 februari 2010

100204

Hej idag var längsta dagen i veckan ( I skolan asså ). Första lektionen var svenska och då läste vi om Thor Heyerdahl som seglade på en träflotte över Stilla havet. Efter svenskan så hade halva klassen idrott och andra musik och jag hade idrott. På idrotten så hade vi först lite konditions träning och vi skulle springa fram och tillbaka i 5 minuter och det låter lite men det är lite ansträngande. Efter det lilla konditionspasset så spelade vi fotboll och det var faktiskt riktigt kul fast jag kände mig som en måltavla för jag fick mycke bollar på mig. I slutet av idrotten så fick alla en varsin klubba av våran idrottslärare som belöning för att vi var så duktiga på öppet hus.Efter första idrottslektionen var det so och vi läser om antiken nu och det är tråkigt fast jag har aldrig tyckt om historia. Sedan var det matte och i början hade vi något jäkla multiprov med 39 gångertal och man ska låsa det på max 4 min fast jag löste det på 1m och 30sek. Jag hann klart med mattekapitlet och på måndag så är det prov på kapitlet fast det ska nog gå bara för som nästan all matte så är det lätt. Till lunch fick vi ekologiska pannkakor eller ärtsoppa och jag åt pannkakor fast det är ju inte jättegott direkt. Kl 12:15 var det dags för den andra idrottslektionen på dagen och först körde vi spinning i styrkerummet och det var okej men det var inte jobbigt bara lite svettigt och sen fick vi välja vad vi skulle göra och först skulle vi köra handboll men sen ville typ ingen och då satt vi och slappade lite. Efter idrotten var det spanska men våran lärare var borta ( Tjohoo) så vi hade studierektorn och då snackade vi lite och det va mycket roligare än spanska. Sista lektionen var bild och då körde vi fyra man i soffan och det var som vanligt skittråkigt och dessutom var killarna dubbelt så många som vi var och då är det omöjligt att vinna så jag var inte med å då satte jag mig och ritade och då började 2 killar i klassen och säga massa saker och då fick jag lite damp på dem men det gick inte så långt. Vid kl 15:20 kom jag hem och då åt jag en macka och ett glas mjölk och jag har suttit och chattat med några kompisar och lyssnat på musik. Det var min dag och det blev ett väldigt långt inlägg men men det blir som det blir.
Hejdå

Inga kommentarer: